{youtube}kTFJsbMLwjE{/youtube}
]]>Täpsemalt saab Eesti Energia keskkonnapäeva kohta lugeda ettevõtte blogist siit:
Tutvustav lühifilm Simuna-Vaiatu mass-stabiliseerimise töödest ja põhimõtetest on leitav ka projekti kodulehel uudiste rubriigi alt.
]]>Seminaril, mis toimus Väike-Maarjas, esinesid ettekannetega Arina Koroljova (EE Narva Elektrijaamad AS), kes tutvustas OSAMAT projekt üldiselt, Marjo Ronkainen (Ramboll), kes tutvustas Simuna-Vaiatu katselõigul kasutatavate erinevate retseptide koostisi ja kvaliteedikontrolli tegevusi ning Ville Niutanen (Biomaa Oy), kes andis ülevaate mass-stabiliseerimise tehnoloogiast, mida kasutatakse nii antud katselõigul kui ka mujal maailmas.
Peale ettekannete osa oli kõigil osalejatel võimalik külastada Simuna-Vaiatu katselõiku ning küsida küsimusi uudse tehnoloogia ja materjalikasutuse kohta projekti osapooltelt.
]]>Pärast ehitusöid jälgitakse põlevkivituhaga töödeldud teeosasid veel paari aasta jooksul, et saada infot erinevate tuhasegudega stabiliseeritud teelõikude käitumise kohta. Praeguse plaani kohaselt kestab projekti raames ehitatud katseteelõikude monitooring vähemalt 2016. aastani.
]]>Lõigu ehitamisel kasutati sideainena tsüklontuhka ning 3. ja 8. ploki elektrifiltrituhkasid kokku ligi 500 tonni ulatuses. Põlevkivituhkadega teostati olemasoleva aluse kihtstabiliseerimine. Lisaks kasutati ehitusel põlevkivi kaevandamise käigus tekkivat aherainet ligi 4 700 tonni. Katselõigule rajati uus teekatend ja korrastati remonditud teelõigu veeäravoolusüsteeme. Töö käigus kontrolliti jooksvalt tee ehituseks ettenähtud sideaine kvaliteeti ning vastavust laboris väljatöötatud retseptile. Kahe aasta jooksul teostatakse objektil seiret ning mõõtmisi, mille käigus kontrollitakse tuhaga stabiliseeritud kihtide omadusi ja vastupidavust.
Pilte objekti ehitusest saab vaadata galeriis.
Tehniliste aruannetega saab tutvuda dokumentide lingi kaudu.
]]>20. juulil 2012 väljastas Maanteeamet Eesti Energia AS-le riigimaantee nr 12109 Narva-Mustajõe lõigu km 14,0-16,1 tee-ehitusloa nr 11. Tööde lõpptähtajaks on märgitud 31. detsember 2012.
Töid teostab vastavalt Ramboll Eesti AS poolt koostatud tee-ehitusprojektile Nordecon AS.
Sellele teelõigule rajatakse kahe erineva konstruktsiooniga lõigud:
1. katselõik, kus kasutatakse põlevkivituhka olemasoleva aluse stabiliseerimiseks (erinevad tuhkstabiliseeritud kihi paksused ja erinevad tuhad);
2. katselõik traditsioonilisel meetodil, kus rajatakse kompleksestabiliseeritud alus.
1. augustil 2012 väljastas Maanteeamet Eesti Energia AS-le riigimaantee nr 17192 Simuna Vaiatu lõigu km 3,0-4,0 tee-ehitusloa nr 14. Tööde lõpptähtajaks on märgitud 31. detsember 2013.
Töid teostab vastavalt Ramboll Eesti AS poolt koostatud tee-ehitusprojektile mitmes etapis Nordecon AS.
Sellele teelõigule rajatakse järgmiste konstruktsioonidega lõigud:
1. katselõik, kus kasutatakse põlevkivituhka olemasoleva aluse stabiliseerimiseks;
2. katselõik, kus teostatakse aluspinnase (turba) mass-stabiliseerimine;
3. katselõik traditsioonilisel meetodil, kus rajatakse kompleksestabiliseeritud alus või killustikalus.
Simuna-Vaiatu lõigul ette nähtud mass-stabiliseerimise töödel kasutatakse sideaine segu, mille üheks komponendiks on põlevkivituhk Eesti Energia elektrijaamast filtriblokist 8 või tsüklontuhk ja teiseks komponendiks on komposiittsement.
Katsetatavate materjalide sobivaimate retseptide välja töötamiseks on tehtud laboratoorsed katsetused Ramboll Soome Luopioinen'i laboratooriumis.
]]>Konverentsi kava ning täpsem informatsioon on leitav https://www.ngm2012.dk.
]]>
Rohkem infot konverentsi päevakava ja sisu kohta on leitav www.swedgeo.se/wascon2012.
]]>